Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran kami panjatkan ke hadrat Ilahi atas kurniaan nikmat Iman dan Islam yang kami warisi, nikmat kesihatan, masa lapang dan akal yang waras. Bukan semua daripada manusia hari ini yang punya kesempatan untuk merasa nikmat yang Kau berikan pada kami Ya Rabbi. Lebih-lebih lagi nikmat Iman dan Islam. Biarpun kedua nikmat ini kami warisi daripada kedua orang tua, kami tetap bersyukur kerana lahir kami dalam agamaMu, dan kami harapkan perjalanan hidup kami masih dalam agamaMu dan begitu juga akhir hayat kami masih tetap utuh peganganku pada agamaMu. 

Setiap kejadian yang Kau takdirkan dalam hidup kami, begitu banyak mendidik dan mungkin istilah yang lebih tepat adalah mentarbiyah rohani kami yang selalu lupa dan leka. Alhamdulillah Ya Karim…kami amat-amat bersyukur atas kurniaan yang Kau berikan.

Kau berikan kami keyakinan yang Kau akan tetap berada di setiap nafas kami, di setiap urat nadi kami, di setiap alir darah kami. Alhamdulillah…Kami yakin setiap yang Kau takdirkan kepada kami adalah sesuai dengan kesanggupan kami kerana Kau begitu sayang kepada kami. Kami memohon akan kekuatan itu…..

0 comments:

Catat Ulasan