Bekalan Buat Anakanda

Salam Jumaat buat anakanda umi dan abi yang dikasihi, moga dihari penuh barakah ini kita sekeluarga sama-sama merafa'kan syukur pada Allah, kerna masih dikurniakan pinjaman nikmat kesihatan untuk terus berkelana di bumi Nya dan terus berusaha menjadi manusia yang lebih baik dari sebelumnya. Insya Allah. Segala puji hanya bagi Allah. Salam dan selawat atas junjungan mulia, Muhammad s.a.w., keluarga dan sahabat baginda. Moga dengan keberkatan penghulu segala hari ini kita akan maksimakan semampu yang boleh untuk memaniskan iman dan taqwa serta menyempurnakan akhlaq sebaik-baiknya.

Tiada apa yang istimewa dapat umi dan abi lakarkan buat tatapan khalifah kecil pada ruangan kali ini. Sekadar seuntai madah, buat kenang-kenangan dan insyaallah jadi panduan buat bekalan anakanda menyelusuri kehidupan yang penuh pancaroba kelak.

Anakku,
Kala sendirian dalam kegelapan,
Ingatlah ALLAH,
Kala kebuntuan dalam masalah,
Ingatlah ALLAH,
Kala kesedihan beraja di hati,
Ingatlah ALLAH,
Kala sendu mengiringi perjuangan,
Ingatlah ALLAH,
Kala hati rawan,
Ingatlah ALLAH...


Yakinlah, Kita masih ada ALLAH yang MAHA PENYAYANG yang selalu bersama saat suka dan duka. Fazkuruni azkurkum. Ingatlah ALLAH saat suka anakanda, pasti ALLAH mengingati mu saat anakanda berduka wahai sayang. Yakin lah dengan perancangan ALLAH, Dia lebih tahu apa yang terbaik dalam percaturan kehidupan kita. Dan keyakinan itu perlu dilentur dari sekarang, jangan berduka wahai sayang seandainya saat perjuangan yang anakanda juangkan mengalami penentangan yang hebat dari musuh agama. Juga dari penentangan saudara seagama. Bukan mudah menjadi insan yang gemilang di saat dunia penuh dengan dosa.

Anakanda kesayangan abi dan umi, Layarilah kehidupan ini dengan ilmu dan amal. Kerana ilmu itu penyuluh di dunia dan akhirat.

Sekiranya anakanda inginkan dunia, maka dengan ilmu,
Sekiranya anakanda inginkan akhirat, maka dengan ilmu,
Sekiranya anakanda inginkan dunia dan akhirat, maka juga dengan ilmu
Wassalam ~ Abi & Umi yang amat menyayangimu...

0 comments:

Catat Ulasan